Thursday 17 March 2011

Rintihan Jiwa



Ya Allah
Engkau mendengar luahanku ketikaku sedih
Engkau memberi rahmatMu ketikaku gembira
Engkau memberi hidayahMu ketikaku lupa

Ya Allah
Aku cinta padaMu
Kuatkan hati ini dengan cinta padaMu
Jernihkan jiwa ini dengan kerinduan padaMu
Zahirkan perbuatan ini dengan ketaatan padaMu
Bentengkan nafsu ini dengan ketakutan padaMu

Ya Allah
Teguhkanlah imanku
Bimbinglah diriku
Mudahkanlah urusanku
Di dalam aku menghadapi ujianMu
Sepanjang jalan hidupku
Tiada daya upaya melainkan dengan izinMu

Ya Allah
Bukakanlah hijab yang menghalangi
Dalam aku mengenali makrifahMu
Dalam aku mengingatiMu
Agar diri ini mampu mencapai darjat taqwa
Supaya wajah ini dapat menghadap wajah redhaMu
Aku rindu.. Aku mengharap
Pertemuan denganMu
Bersama dengan keredhaanMu

~Damba Redha Ilahi~


0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment